31 Temmuz 2008 Perşembe

KÖPEK EĞİTİMİ

Köpek Eğitimi
Sık sorulan sorular

5 gundur evimizde yaklaşık iki aylık olan Pug cinsi erkek bir yavrumuz var. Geceleri ara sıra aglıyor ve sabahları cok erken uyanıp havlamaya, aglamaya baslıyor. Gun icerisinde devamlı ilgileniyorum, yalniz birakmıyorum, isyerime de goturuyorum. Evde tuvalet egitimi icin gazete kagitlari ile kapladigimiz birkac metrekarelik bir alanda tutuyoruz. Evde sadece kucaga alarak veya beraber yurumek sartıyla disari cikariyoruz. Aglamasına care olarak ne yapabilirim?

*Köpeğinizin uyuduğu kutuya küçük bir el radyosunu sesini az açarak koyabilirsiniz. Ya da eski tip kurmalı çalar saatlerden de konabilir. Bunlar köpeğinizin yanlızlığını giderecektir

Benim 1.5 yaşında dişi bir sibirya kurdum var.Bundan önce hiç eğitim almadı.Yani sizin de yazdığınız gibi toplumda insanları rahatsız ediyor.Çevremde duyduklarıma göre bu yaş eğitim için biraz geç bir yaşmış.Gerçekten öyle mi? Öyle değilse sizin eğitim için bir tesisiniz var mı? Yardım ederseniz sevinirim
*Köpeğiniz eğitim için geç kalınmış değil. Her yaşta eğitim yapılabilir

.. Benim bir alman kurdum var kurban bayramından 3 hafta önce ağır bir hastalık geçirdi hiç bir şey yiyip içmiyordu. veterinere götürdük serum tedavisi yaptı 1 kaç iğne vurdu şükür köpeğim iyileşti ama boyu çok kısa kaldı şuan 3.5 aylık falan eşleştirmek uygun olurmu diye sormak istiyorum bir bir türlü eğitemiyorum eğitmem için gerekli bilgileri yollarsanız sevinirim saygılar
*3.5 aylık köpeğiniz daha ergenlik çağına girmemiştir. eşleştirmek istesenizde bu mümkün olmayacaktır.Köpek eğitimi ile bilgi istiyorsunuz ama, çok geniş olan bu konuyu burada anlatmak oldukça zor olacaktır. Size kitapçılarda satılan köpek eğitimi kitaplarını öneririm. Bu kitaplarda konu ile ilgili geniş bilgi bulabilirsiniz.

1 ay önce 18 aylık bir golden aldık temel eğitimi ve tuvalet eğitimi de almış. iki kere kakasını eve yaptı. Bu sabah bira ez gezdirildi yağmur vardı ondanmı bilemiyorum hem kakasını hem çişini aynı anda yapmış. bu sabah biraz şımarık davrandı bize tepkimiydi bilemiyorum.İlk köpeğimiz biryerde yanlışmı yapıyoruz yoksa sindirmesini beklemedik bilemedim.
*Öncelikle köpeğinizin öğünlerini düzenleyin. Yetişkin olduğu için günde bir öğün verebilirsiniz. Köpeğinizi yemek yedikten ve uyandıktan sonra yarım saat içerisinde tuvalete çıkarırsanız sorununuzun çözüleceğine inanıyorum. Golden’lar çok zeki hayvanlardır ve genelde tuvalet konusunda problemler. Geçiş döneminde ufak tefek sorunlar oluşabilir, biraz sabırlı olmanızı tavsiye ederim.

Benim 8 yaşında bir çoban köpeğim var.Onun zeki olduğunu düşünüyorum. Ancak yabancılara karşı oldukça saldırgan. Bu yaşta eğitimi mümkün mü?
*Köpeğinizin kişiliği artık oturmuştur.Bu yaştan sonra eğitim imkansız değildir, ancak çok zordur

2 hafta önce 2.5 aylık golden retriewer aldım adını koda koyduk.kodayı evde besleyeceğiz tuvaletini gazete kağıdına yaptırmaya çalışıyoruz ama o gazete kağıtlarını parçalıyor ve kesinlikle üstlerine yapmıyor evin her yerine çişini yapmayı tercih ediyor…ne yapmam lazım
*Sitemizde tuvalet eğitimi ile ilgili ayrıntılı bilgi verilmektedir.İlgili yeri okumanızı öneririm (eğitim / genel eğitim )

15 aylık bir boxer ım var. Bize geldiğinde 7 aylıktı. Önceki yuvasında neler yaşadı bilemiyorum ama biz her koşulda sevdik onu.Hatamız belki çok sevmekten kaynaklandı ama Pasha bize geldiği günden beri inanılmaz ürkek.Evi koruması filan sözkonusu değil. Bizim aşırı sevgimiz sonucunda sanırım birazda şımardı.kendine olan özgüvenini sağlaması nasıl mümkün olur. Kendi hekimimizden çok net yanıtlar alamadık.Ve ben endişeliyim bırakın bizi kendini bile koruyamayak durumda. Ne yapabiliriz?
*Köpeğinizin geçirdiği ağır travmalardan dolayı korkak olabilir. Sorunun çözülebilmesi için köpeğinizin muayenesi gerekli. İlaç kullanması gerekli olabilir.

Veteriner hekim
Murat ilgün

Hiç yorum yok: