13 Temmuz 2008 Pazar

KÖPEK DAVRANIŞLARI




Yaz geldi,yeşeren doga ile birlikte köpek dostlarımızın çiftliğe ziyaretleri başladı.bütün kış genellikle içerde olan köpekler açık alanda anlaşabildikleri cinslerle oynamaktan çok hoşnutlar.onları izlerken çogu kez yaşamın ne kadar sade,paylaşıldıkça güzelleşen ve aslında ne kadar huzurlu bir şey olduğunu düşünürüm.medeniyetle hayatımıza giren her yaşamı kolaylaştıran şey aslında bizi kendine esir eden,özgürlüğümüzü azalatan materyaller gibi gelir bana.hele ki yeşil çimenler ve yaza merhaba diyen rüzgarın tatlı nefesini hissedince,yaşamak çok güzel diye düşünürüm.burda yaptığımız iş,hem çok zevkli,hem çok meşakkatli bir uğraş.sahibi olsun olmasın bizde kalan köpeklerin hepsinin yaşam yükü ve sevdası yüreğimizin devamlı pır pır etmesine sebep olur.24 saat alarmda yaşarız biz.Köpeklerin birbirleriyle oynamaları bile bir yükümlülük demektir.birbirini çokiyi tanıyan,hatta beraber büyüyen köpekler bile,eğer cinsiyetleri aynı ise,ufacık bir sebepten ötürü kabadayılaşır,birbirlerini kollamaya başlarlar.bu yüzden son derece emin olsak bile,genç yada olgun aynı cins köpekleri pek birlikte oynatmayız.benim evimde,hayatımı paylaştığım simba ve gölge den tecrübemdir.fizik gücü fazla olan simba,daha sakin olan golden ı hep tetikte kollardı.beraber oynarlardı evet ama aralarında bir reis seçmişlerdi ve bu protokele uymayan olunca kavga çıkardı.gölge simbadan çok dayak yedi,sonunda bir saldırı olursa;boynunu eğip,kuyruğunu altında toplayıp,pes etmeyi öğrendi.böylelikle sorun çıkmaz oldu.ayrı ırk iki köpekle yaşamak zordur.alışkanlıkları birbirlerini etkiler.alman çoban köpeği golden,golden da aksi bir kurt oldu sonuçta.kötü alışkanlıkları birbirlerine bulaştı,kemirgen olmayan bile bir süre sonra koltuklarımı yemeye başladı.yavruluklarında ben ve evim çok zaiyat verdik.gölge artık yok,ama sizle geçen yıllarda bahçemde çektiğim fotografları paylaşmak istedim.Güngör beyden çok sey öğrendim,eğer bunları bilseydim,4 yılım çok daha kolay geçerdi.işe bile 2 köpekle gittim,onlar arabada beklediler,meclis toplantılarından koşarak çıktım,korna çalan köpeğimi zaptettim.Ama bugün bile ne zorluk çakmiş olursam olayım ,simba ve gölgeyi alırdım.ama güngör beyin telefonunu da alırdım:)

Hiç yorum yok: